ورونیکا هوم

تولید انواع کالای خواب، روتختی، حوله، تن پوش و ..

ورونیکا هوم

تولید انواع کالای خواب، روتختی، حوله، تن پوش و ..

فواید استفاده از پتوهای پشمی

فواید پتوهای پشمی
استفاده از پتوهای پشمی

الیاف پشم در پتوهای پشمی یک ترکیبی از فیبر کربن پایدار و تجدید پذیر می باشد. ، از کاربرد های مهم آن می توان به کاهش مشکلات دفع فعلی زباله های پشم ، بهبود بخشیدن محیط زیست اشاره کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم از محصولات فروشگاه کالای خواب ورونیکا دیدن کنید:

روتختی

روتختی عروس

سرویس کاور

حوله تن پوش

لحاف

ملحفه

پشم به عنوان ماده اولیه نساجی در منسوجات خانگی و پوشاک استفاده می شود . به علاوه امروزه در کاربردهای منسوجات ورونیکا استفاده می شود و سهم قابل توجهی در اقتصاد کشورهای تولید کننده دارد. امروزه علاقه روز افزون استفاده کنندگان به مواد طبیعی ، پایدار و تجدید پذیربیشتر شده است.

 مزایای استفاده از پتوهای پشمی

  • داشتن قدمت الیاف پشمی
  • امکان تولید پشم توسط اکثر حیوانات دیگر
  • از بین بردن رطوبت
  • وجود خاصیت آنتی باکتریایی
  • مقاوم در برابر آتش و حرارت
  • زیست تخریب پذیر می باشد
  • داشتن نرمی و لطافت
  • قابل استفاده در پیانو و بیس بال
  • شست و شو در دراز مدت
  • داشتن خواب راحت

داشتن قدمت الیاف پشمی

پشم از جمله منسوجاتی می باشد که امتحان خود را پس داده و از مهم ترین منسوجات در خانه می باشد مثل : پتوی های پشمی ، فرش پشمی و .. می باشد. پتوی پشمی دارای فواید زیادی می باشد از جمله : مقاوم در برابر آب ، ضد باکتری ، سازگار با محیط زیست ، و حتی در داشتن خواب راحت هم موثر می باشد.

امکان تولید پشم توسط اکثر حیوانات دیگر

بر خلاف تصور ما ، الیاف پشم صرفا از گوسفند تولید نمی شود بلکه می توان  منسوجاتی از حیواناتی مانند شتر ، بز ، آلپاکا ، لاما و موهر، آنگورا و سایر حیوانات ساخت. که در فصل بهار اقدام به تراشیدن آن ها می کنند .

فواید پتوهای پشمی

از مقالات مرتبط خواندن بهترین الیاف پتو را پیشنهاد می دهیم.

از بین بردن رطوبت

زمانی که جسم خیسی را روی پتوهای پشمی قرار دهید ، خواهید دید قطرات آب روی آن قرار می گیرند و همچنین هر میزان آبی که جذب کند در آخر بخار می شود. بنابراین پتو هرگز خیس نمی شود. بدین سبب که الیاف پشم ، رطوبت را هم دفع جذب و هم دفع می کند. قسمت خارجی الیاف در برابر آب مقاوم می باشد.

وجود خاصیت آنتی باکتریایی

همان طور که بیان کردیم پشم رطوبت را در خود نگه نمی دارد ، بنابراین احتمال خیلی کمی دارد باعث رشد کپک ها ، باکتری ها ، کنه ها و دیگر موارد شود. این موضوع سبب می شود که در خرید پتوهای پشمی اقدام کنیم.

مقاوم در برابر آتش و حرارت

الیاف پشم بر خلاف سایرالیاف ها ، در برابر آتش مقاوم می باشد و درمواقع حریق ، به جای گسترش شعله و یا ذوب شدن ، صرفا می سوزد. بنابراین گزینه مناسبی در استفاده پتوهای ارتش ، لباس آتش نشانان ، فرش هواپیما و قطار می باشد.

زیست تخریب پذیر می باشد

الیاف پشم زیست تخریب پذیر می باشد و از منابع تجدیدپذیر محسوب می شود. یعنی سیکل تولید آن متوقف نمی شود و در هر لحظه مقدار بسیار زیادی از آن تولید می شود. یعنی اگرحیوانی کشته شود ، این فرآیند تولید الیاف پشمی متوقف نمی شود.بلکه توسط پشم حیوانی دیگر تولید می شود. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد